Werken sommige van uw teams op kantoor en zijn andere buiten uw bedrijf aan de slag? Dat kost u beslist heel wat werk. We leggen uit hoe u dit beter aanpakt.

Leidt u een familiebedrijf of KMO en bent u actief in de schoonmaaksector, de bouw, transport en logistiek of thuiszorg? Hét kenmerk van bedrijven in deze en veel andere sectoren is dat sommige van hun medewerkers op kantoor aan de slag zijn en andere bij klanten, patiënten, op bouwterreinen, enz. Loodgieters, verwarmingstechnici, pakjes- of maaltijdbezorgers, huishoudhulpen, bouwvakkers en vele anderen oefenen hun beroep buiten de muren van het eigen bedrijf uit. En dat maakt het beheer veel complexer!

Voor bedrijfsbeheer heeft papier afgedaan

Hoe beheert en coördineert u efficiënt zowel uw administratie als het werk op het terrein? Een netjes geprinte planning tegen de muur en met de hand bijgehouden werkorders hebben een zekere charme … maar kunnen op termijn nefast zijn voor uw bedrijf in dit digitale tijdperk. Deze traditionele methodes zijn immers gevoeliger voor fouten, vragen meer tijd en verlagen uw efficiëntie. En dat merkt u aan uw hogere operationele kosten en lagere productiviteit. Misschien gaan uw klanten na een tijdje zelfs bij een concurrent aankloppen, waar ze een snellere en vrijwel foutloze (want digitale) service vinden.

Goed (en minder goed) nieuws

Gelukkig staat de technologie niet stil en bestaan er tegenwoordig diverse digitale tools die kantoor- én terreinwerk integreren. Ze helpen u om de opdrachten van uw medewerkers beter te organiseren, snel correcte planningen op te stellen, mensen en middelen efficiënter toe te wijzen, opdrachten onberispelijk uit te voeren en aan alle HR-vereisten te voldoen. In real time en zonder papier! Bovendien verlaagt u met deze software uw operationele en administratieve kosten, terwijl u uw verplichtingen tegenover uw klanten beter nakomt. De enige schaduwzijde is dat digitale oplossingen soms te complex en uitgebreid lijken. Omdat ze vaak zijn ontwikkeld voor grote ondernemingen, sluiten ze te weinig aan op de realiteit in een KMO.

De oplossing die u precies biedt wat u zoekt

Is een tool voor digitaal beheer ook voor u nuttig? Absoluut, maar dan moet die wel toegankelijk, flexibel en efficiënt zijn en makkelijk om in uw bestaande processen te integreren. Zonder extra IT-complicaties. Uw medewerkers moeten snel en moeiteloos aan de slag kunnen gaan met hun nieuwe werkinstrument (gegevensinvoer, aanwezigheidsregistratie, rapporten voor klanten, enz.). En op kantoor? Daar moeten uw medewerkers in real time over alle informatie beschikken die ze nodig hebben voor een efficiënte opvolging: planningen, positie van alle buitenmedewerkers, vordering van de opdrachten, enz. En het allerbeste nieuws: dergelijke digitale oplossingen voor KMO’s bestaan!

Gerelateerd nieuws

17/10/2022
“De bouw van eengezinswoningen is de eerste en algemene activiteit van de Groep Thomas & Piron. Met de bouw van meer dan 780…