Hoeveel tijd zit er tussen een opdracht op het terrein en de facturering aan uw klant? Verschillende dagen? Weken? Deze vertragingen brengen uw winstgevendheid in het gedrang …

Een foute of onvolledige factuur door kwijtgeraakte papieren interventierapporten? Uw facturering sleept aan omdat het lang duurt om alle informatie te verzamelen? Het zijn stuk voor stuk situaties die uw liquiditeit onder druk zetten. Inefficiëntie die uw bedrijf veel tijd en geld kost … We moeten er geen tekeningetje bij maken: facturering is van cruciaal belang! Hoe beter u factureert, hoe beter uw kaspositie. Om dit doel te bereiken, hebt u een optimale opvolging nodig van de activiteiten van uw teams op het terrein.

Geen (goede) facturering zonder informatie

De uitdaging waar u voor staat? In real time over de nodige gegevens beschikken voor de facturatie … Hoe kunt u bijvoorbeeld weten hoelang een interventie duurt? Hoe krijgt u een duidelijk zicht op het materiaal dat uw werknemer gebruikt? Wat als hij een langere afstand moest afleggen of moest overwerken? Hoe koppelt u deze informatie aan het servicecontract dat u met uw klant hebt gesloten? Dat is niet zo eenvoudig, aangezien uw werknemers voortdurend op het terrein zijn: onderweg voor leveringen of op de locatie van de klant voor onderhoud of herstellingen. Of erger nog? Het wordt nog ingewikkelder als u zich door het papierwerk moet worstelen (rapporten, uurschema’s, …)!

Centraliseren dankzij digitalisering

Uw doel is dus duidelijk: een snelle, transparante en nauwkeurige facturering van uw activiteiten. Daarbij steeds rekening houdend met tal van parameters: de duur van de opdracht, de gebruikte onderdelen, servicecontracten, … De oplossing? Een eenvoudige, maar krachtige digitale toepassing waarmee u alle informatie kunt verzamelen, centraliseren en communiceren:

  • Uw werknemer codeert via zijn tablet of smartphone het gebruikte materiaal, de aard en de duur van de opdracht, …
  • Hij kan foto’s en opmerkingen bij zijn prestatierapport bijvoegen.
  • Hij kan onvoorziene diensten toevoegen die door de klant ter plaatse worden gevraagd en die rechtstreeks naar de administratie gaan.
  • Uw klant ondertekent het rapport onmiddellijk en bevestigt daarmee de goede uitvoering van de werken.
  • Uw administratieve dienst heeft in real time toegang tot deze gegevens en kan de facturering binnen de kortst mogelijke tijd controleren, corrigeren en valideren.
  • Dankzij een integratie met uw beheersystemen kunt u het volledige facturatieproces automatiseren.
  • Uw klant ontvangt snel een volledige en transparante factuur.

‘Slimme’ facturering

Een van de grootste troeven van deze digitale tool? Dat u uw factureringscyclus drastisch kunt verkorten. Vroeger duurde het maanden voor het geld op de bankrekening van uw bedrijf terechtkwam … Vandaag kunt u dankzij een krachtige applicatie de tijd tussen de prestatie van de dienst en de betaling ervan aanzienlijk inkorten. Zo ontlast u uw cashflow en bespaart u flink wat. Maar dat is nog niet alles … Het proces is transparant en snel, waardoor u geschillen en klachten kunt vermijden. De digitalisering van het proces vereenvoudigt en optimaliseert het tegelijkertijd, omdat de geschiedenis en het profiel van elke klant in uw systeem worden opgenomen

Gerelateerd nieuws

05/02/2024
Het jaar 2024 belooft belangrijke ontwikkelingen te brengen op het gebied van wagenparkbeheer. Volgens onze prognoses zal het een beslissend jaar worden dat…