Vraag een voorstel aan
Bouw

Oplossingen op maat voor de bouwsector

Deel dit artikel:

Comment faciliter la gestion et l’inventaire de votre matériel ? Comment diminuer les risques de perte ou de vol des cargaisons de vos clients ? Grâce à des balises GPS et des tags RFID ou Bluetooth… Des technologies qui vous permettent d’avoir des yeux partout.

De administratie voor de Check In At Work wordt veel eenvoudiger! Het Securysat-systeem kan de gegevens van Lisabadge en Construbadge lezen en automatisch doorsturen naar de Sociale Zekerheid. De gegevens hoeven niet meer achteraf gecodeerd te worden!

In termen van geolokalisatie worden aan ondernemers verschillende oplossingen geboden, afhankelijk van de behoeften van hun bedrijf. Er is een proces dat rechtstreeks aan het voertuig is gekoppeld: een geolokatietag die op onopvallende wijze - door een vakman - of op zichtbare wijze wordt geïnstalleerd in de vorm van een OBD-dongle die in de diagnoseaansluiting van het voertuig wordt gestoken. De mobiele prikklok maakt het aanbod compleet door het begin en einde van de werkzaamheden op een locatie te registreren.
Een aantal downloadbare applicaties op smartphones en tablets biedt dezelfde werkoptimalisatiediensten voor professionals.

Wat het identificatieproces betreft - dat steeds belangrijker wordt voor de veiligheid en de fraudepreventie - kunnen verschillende systemen worden aangesloten op zowel voertuigtags als mobiele prikklokken. Van bijzonder belang zijn sleutels van het Dallas-type en RFID-badges. In de bouwsector maakt het gebruik van ConstruBadge en LisaBadge het overbodig de volledige identificatiegegevens van de werknemer opnieuw te coderen en vergemakkelijkt het de administratieve formaliteiten van CheckInAtWork aanzienlijk aangezien een systeem als Securysat ze kan lezen.

Securysat

De Securysat-oplossing is ontwikkeld door het bedrijf Emixis en is een krachtige oplossing voor het beheer van het wagenpark, gericht op de bouwsector. Het is gebaseerd op in België vervaardigde elektronische apparatuur en maakt het met name mogelijk voertuigen tegen diefstal en misbruik te beveiligen. Maar dat is niet alles.
Het is niet alleen dat, het is ook een manier om voertuigen te beschermen tegen diefstal en misbruik.

Securysat laat u toe het beheer van het wagenpark van uw onderneming te optimaliseren: waar bevinden de voertuigen zich? Welke te gebruiken voor een betere optimalisatie? Securysat biedt ook een beter onderhoudsbeheer:

Welk werfvoertuig moet worden bijgetankt? Welke moet je nemen voor onderhoud? Door de inzittenden van het voertuig, de bestuurder en de passagiers te identificeren, zorgt Securysat voor een geautomatiseerd personeelsbeheer. Ten slotte moedigt hij milieuvriendelijker rijgedrag aan dankzij de Eco-drive module. Dit zijn allemaal mogelijkheden om de bedrijfskosten te verlagen.

Securysat beschermt voertuigen niet alleen tegen diefstal en misbruik, maar stimuleert ook milieuvriendelijker rijgedrag met de Milieubewust rijden-module.

aidoo mobile

Aidoo Mobile is een applicatie voor smartphones en tablets waarmee u de diensten van mobiel personeel kunt beheren en volgen: of het nu gaat om installateurs en onderhoudsmonteurs van airconditioning, verwarmingsmonteurs, installateurs van liften, installateurs van zwembaden, enz,
installateurs van liften, installateurs van zwembaden…

Optimalisering van de planning

Aidoo maakt de optimalisatie van dienstregelingen mogelijk. De werkgever kan de planning van de dag of wijzigingen daarvan in real time meedelen aan het personeel in het veld. Zo kan hij bepaalde opdrachten toewijzen aan de werknemer die zich het dichtst bij de interventiezone bevindt en noodopdrachten integreren. Aidoo biedt een betrouwbaar toezicht op de verwezenlijkingen. De werkgever kan in real time te weten komen hoe lang een interventie duurt, welke werkzaamheden daadwerkelijk zijn uitgevoerd, welke problemen zich hebben voorgedaan en welke onderdelen zijn gebruikt. De technicus kan gemakkelijk belangrijke technische informatie noteren. Met Aidoo Mobile kan hij voor-en-na foto's maken, deze bij de huidige rapporten voegen en ze rechtstreeks naar de werkgever sturen.

Dankzij aidoo mobile kan de werkgever in real time weten hoeveel tijd een interventie in beslag heeft genomen, welke werkzaamheden daadwerkelijk zijn uitgevoerd, welke problemen zich hebben voorgedaan en welke onderdelen zijn gebruikt.

De informatie wordt rechtstreeks elektronisch naar het hoofdkantoor van de onderneming gezonden. U hoeft geen bonnen meer opnieuw in te voeren, geen fouten meer te maken en geen geschillen meer te beslechten! De onderneming beschikt over volledige documentatie van de geleverde diensten. Bovendien wordt de factureringscyclus aanzienlijk verkort.

De oplossing aidoo Teamleader, gericht op het beheer van mobiele teams, vervolledigt het mobiele aanbod. Op zijn tablet kan de werfleider aan het hoofdkantoor de aan- en afwezigheid van het personeel, hun activiteiten en het gebruik van de uitrusting melden.

Aan het einde van de dienst laat de technicus de klant op het scherm van de smartphone tekenen, waarmee de dienst officieel wordt afgesloten.

Terug naar alle artikelen >

Bouw

Uw bouwvakkers leiden en superviseren
Ontdek

Interventiebeheer

Een eenvoudig beheer van uw mobiele medewerkers interventies en planning
Ontdek

Artikelen in dezelfde categorie

Speciale bouw editie
Bouw
Maak het uzelf als ondernemer gemakkelijk! In de bouwsector werkt het merendeel van het personeel mobiel. Daarom is het administratief beheer daar veel ingewikkelder. Het...
Lees het artikel Arrow link