Vraag een voorstel aan
Bestand

Drie mogelijkheden om makkelijk en doeltreffend te prikken op werven

Deel dit artikel:

Maar wat als u op uw werven een prikklok zou installeren die autonoom is op het vlak van elektriciteit en telecomnetwerken? Op die manier kunnen uw arbeiders zich elke ochtend en elke avond aan- en afmelden met hun eigen identificatiebadge. Een win-winsituatie op alle vlakken!

De concurrentie in de bouwsector is moordend. Wilt u concurrerend blijven, beheer dan de aanwezigheids- en RSZ-aangiften van uw arbeiders digitaal. 

Uw kosten onder controle houden en tegelijkertijd uw rentabiliteit verhogen? Dat is een uitdaging van formaat voor bouwbedrijven! Het vereist goed geoliede processen en een vlekkeloze organisatie. Maar hoe slaagt u daarin als u nog in het "papieren tijdperk" leeft? Hoe weet u dat uw werknemers of onderaannemers elke ochtend trouw op post zijn? Hoe kunt u er zeker van zijn dat de CheckInAtWork-aangifte gedaan werd? Dat is gewoonweg onmogelijk zonder een feilloos personeelsbeheer. Vervang stapels papier en urenbriefjes daarom door digitale technologie!

Verschillende mogelijkheden

U kunt de tijdregistratie op uw werven vereenvoudigen dankzij drie complementaire digitale oplossingen: een autonome tracker, via smartphone of tijdregistratie in een voertuig. U kiest een oplossing in functie van de hulpmiddelen waarover uw personeel beschikt, het profiel van de gebruikers of de manier waarop de werf is georganiseerd. Het goede nieuws? Welke tijdregistratie-interface u ook gebruikt, al uw gegevens worden in hetzelfde formaat verstuurd naar een gemeenschappelijk platform. Eenvoudig en doeltreffend!

1. De autonome prikklok

Een van de oplossingen is een tracker installeren op uw werven die autonoom is op het vlak van elektriciteit en telecomnetwerken. Dat is een water- en stofbestendig apparaatje, uitgerust met een gps voor de plaatsbepaling, waarmee uw arbeiders en onderaannemers aan het begin of het einde van hun werkdag kunnen in- en uitklokken. Dergelijke trackers worden een must op alle werven ... De prikklok communiceert immers in real time de badginggegevens van het personeel. Op die manier hebben uw managers op elk moment toegang tot de aankomst- en vertrektijden en hebben ze een volledig zicht op de aan- en afwezigheden op de werf.

2. De smartphone: flexibel en geconnecteerd

U kunt uw werfleiders ook uitrusten met een erg uitgebreide mobiele applicatie. Zo kunnen ze zelf de aan- en afwezigheden en zelfs het type activiteit coderen via hun smartphone of tablet. Een automatische registratie en rapportering van de werktijd die - net als de mobiele prikklok - compatibel is met de CheckInAtWork-aangifte.

3. Tijdregistratie in voertuigen

Een andere erg interessante en complementaire mogelijkheid: rust uw voertuigen uit met een gps-tracker en een badgelezer. Het doel? Ervoor zorgen dat uw chauffeurs en hun passagiers kunnen badgen in het voertuig dat hen naar de werf vervoert of naar huis brengt. Extra troef? Net als bij de andere digitale tijdregistratieoplossingen worden de aanwezigheden van uw werknemers automatisch doorgestuurd naar de RSZ.

Veelzijdigheid en eenvoud voor iedereen!

De trackers (op de werf of aan boord) kunnen zowel gebruikt worden in combinatie met magnetische identificatiesleutels als met RFID-badges en tal van andere oplossingen (bijvoorbeeld “ConstruBadges” en “LisaBadges”). Doet u een beroep op onderaannemers? Dan kunt u hen badges aanbieden die compatibel zijn met uw tijdregistratieoplossingen: een enorme troef voor de veiligheid en de organisatie van de werf. Beheert uw onderaannemer zelf de administratie van zijn badges en zijn personeel? Dat betekent minder werk voor u, meer autonomie en minder kosten voor uw onderaannemer (aangezien hij geen eigen prikklokken moet kopen). Win-win!

Een fantastische “time tracking tool”

Welke tijdregistratieoplossing u ook kiest, u hebt op elk moment toegang tot erg nuttige en samengevoegde informatie: werktijden, tijd die u onderweg of op de werf doorbrengt, aanwezigheden en afwezigheden per dag of per week, ... Het beheer van uw personeel en onderaannemers wordt er dan ook een pak eenvoudiger op! Zodra de werknemers in de databank geregistreerd zijn, zorgen ze er zelf voor dat ze zich dagelijks aanmelden met hun persoonlijke badge. De voordelen voor u?

  • U voldoet aan de RSZ-vereisten van CheckInAtWork
  • U hebt voortdurend een helikopterzicht op het (eigen of externe) personeelsbestand op elke werf
  • U kunt snel reageren op afwezigheden en zo vertragingen op de werf vermijden
  • U kunt uw werven efficiënt en eenvoudig plannen en organiseren
  • U kunt uitgebreide rapporten opvragen op basis van gegevens die door de prikklok werden geregistreerd op een uniek platform
  • U verstrekt alle informatie op een geïntegreerde manier aan uw ERP-beheersoftware en/of uw HRM-systemen (loonadministratie, ...)
  • U kunt de lonen meteen berekenen (overuren, ...) en in een oogwenk aan de sociale verplichtingen voldoen
Terug naar alle artikelen >

Badging en berekening van de werktijd

Bereid automatisch de lonen van uw werknemers voor met tijdregistratie en aanwezigheidsregistratie
Ontdek

CheckInAtWork

Automatiseer CheckInAtWork-rapportage met Viasat Connect-oplossingen
Ontdek

Aidoo Mobile - Interventiebeheer

Een eenvoudige, innoverende en gedematerialiseerde oplossing waarmee u uw interventies en uw personeel op het terrein...
Ontdek

Artikelen in dezelfde categorie

Speciale bouw editie
Bouw
Maak het uzelf als ondernemer gemakkelijk! In de bouwsector werkt het merendeel van het personeel mobiel. Daarom is het administratief beheer daar veel ingewikkelder. Het...
Lees het artikel Arrow link