Interventiebeheer
aidoo mobile

Om welke sectoren gaat het?
- Technische diensten: elektriciteit, verwarming, liften, alarmsystemen, airconditioning,…
- Diensten voor persoonlijke bijstand: thuiszorg, maaltijden op wielen, huishoudhulp, verzorgers,…
- Bouwsector: bouw, renovatie, verwarming, sanitair, tegelwerk,…
- Zakelijke diensten: schoonmaken van industriële gebouwen en kantoren, parken en tuinen, beveiliging, verhuizingen,…


Wat zijn de uitdagingen?
- Kosten verlagen: lagere kosten in verband met interventies en administratie
- Verplichtingen nakomen: het is van essentieel belang om contractuele verplichtingen ten opzichte van klanten zo snel mogelijk na te komen
- Interventieplanning efficiënter organiseren: flexibel het inzetten van personen en materiële middelen optimaliseren
- Informatie-uitwisseling op papier elimineren:volledig papierloos beheer, van de aanvraag van een dienst tot het verslag van de interventie
- Tijdverlies voorkomen:stel de informatie ter beschikking die veldwerkers nodig hebben om hun taken uit te voeren
Wat zijn de voordelen van interventiebeheer?
- Hogere productiviteit: tijdwinst en efficiëntie verlagen de operationele en administratieve kosten
- Controle op de voortgang van opdrachten: real-time informatie over de voortgang van interventies en hun status
- Eenvoudig instrument voor planningbeheer: kostbare tijdwinst voor dispatchers bij de dynamische toewijzing van opdrachten
- 100% digitale oplossing:communicatie in twee richtingen, gegevensinvoer (handtekening, tevredenheid,…) zonder uitwisseling van papier
- Betere prestaties: ondersteuning en begeleiding van technici, minder vergissingen, informatie makkelijker toegankelijk dankzij geïntegreerde CRM, rapportering van werk- en servicetijden



De essentiële functies van aidoo
-
Job planningVanuit het aidoo webplatform wijst de dispatcher de verschillende diensten toe en stuurt de planning in real time naar de gsm van het personeel. Hij kan ook:
– de planning in real time op de smartphone of tablet van zijn veldteams sturen
– planningen eenvoudig en gelijktijdig aanpassen aan de uit te voeren werkzaamheden en noodgevallen.Teams halen dan volledige klantenbestanden op, inclusief contactpersonen en speciale informatie (bv. toegangsinstructies). -
Job trackingDankzij aidoo kan het veldpersoneel:
– in- en uitkloktijden en het begin en einde van diensten registreren
– aanvullende informatie invoeren met betrekking tot hun diensten: gebruikte onderdelen en verbruiksgoederen, een vragenlijst, uitgevoerde of nog uit te voeren taken met bijbehorende hoeveelheden, een of meer foto’s, de handtekening en de mate van tevredenheid van de klant
– alle notities mondeling ingeven, praktisch en snel
– de routebeschrijving raadplegen om op de werkplek te komen
– de klant het uitgevoerde werk op zijn telefoon laten valideren met een digitale handtekening
Deze aidoo-functie stelt dispatchers ook in staat om: – informatie met betrekking tot de diensten van zijn personeel (foto’s, handtekening van de klant, gebruikte onderdelen, …) rechtstreeks vanaf het aidoo-webplatform te raadplegen
– de kaart met het begin- en eindpunt van de dienst te raadplegen
De essentiële functies van aidoo
-
Jobrapportering
– Elke job wordt samengevat in een digitaal jobrapport met alle gegevens die het personeel tijdens de job heeft ingevoerd. Dit rapport wordt onmiddellijk naar de betrokken personen binnen het bedrijf en bij de klant gestuurd. Het kan op elk moment worden geraadpleegd.
– In één oogopslag kan de planner zien welke leden van zijn team nog niet aan hun dag zijn begonnen, welke druk bezig zijn bij een klant of welke te laat zijn met het starten of afronden van een klus.
– Hij kan nog meer informatie opvragen: het volume van de verschillende soorten diensten en hun status, alle diensten die voor een klant zijn verricht of de lijst van aanwezigheden en gewerkte uren over een bepaalde periode. - GPS-tracering Dankzij de GPS-volgfunctie kan de dispatcher zijn interventiepersoneel tijdens de werkuren geolokaliseren met de GPS-volgfunctie op hun smartphone. De geolokalisatie kan continu worden uitgevoerd of meestal alleen aan het begin/einde van de dienst. Dit maakt het mogelijk om dringende interventies te plannen naar gelang van de nabijheid en beschikbaarheid van veldpersoneel.



Een geavanceerde functie: Check In At Work
- Automatische aangifte 15 minuten vóór het theoretische begin van de dienst (aidoo-schema).
- Bevestiging van gegevens dankzij het inklokken van uw teams ter plaatse (als u een PunchClock hebt geïnstalleerd).
- Automatisch doorsturen van aanwezigheidsgegevens naar de RSZ. Ook de contractant en eventuele subcontractant beschikken over deze gegevens.
Onze diensten
- Consultancy en projectmanagement
-
afhankelijk van het type en de omvang van de projecten beschikt u over verschillende gestandaardiseerde servicepakketten:
– configuratie van de oplossing
– applicatie-installatie
– opleiding en ondersteuning
– geavanceerde configuraties
– integraties
– specifieke ontwikkelingen

Mobiele toepassingen voor deze oplossing
Aidoo Mobile - Interventiebeheer
- Registratie van diensten (foto's, handtekening, onderdelen,...)
- Rapporten van werktijden, diensten en automatische verzending naar klanten
Onze artikels
- Interventiebeheer
- Interventiebeheer
- Technologie
- Interventiebeheer
- Technologie
- Interventiebeheer
- Interventiebeheer
- Interventiebeheer
Wat onze klanten denken over Viasat Connect
"Dankzij de Aidoo-oplossing kunnen wij aanzienlijk besparen op de tijd, de administratieve opvolging en het beheer van de middelen voor onze gezinsverzorgers".

Viasat Connect Belgium zorgde voor een grote meerwaarde in onze onderneming door middel van Securysat. Deze gebruiksvriendelijke tool is voor ons een grote bijdrage bij het tracken van onze camionetten: we zien hun posities, rijgedrag, brandstofverbruik, …
Het grootste voordeel is dat we in geval van dringende depannages steeds de dichtstbijzijnde collega kunnen verwittigen”

"Dankzij de Aidoo-oplossing kunnen wij aanzienlijk besparen op de tijd, de administratieve opvolging en het beheer van de middelen voor onze gezinsverzorgers".

Viasat Connect Belgium zorgde voor een grote meerwaarde in onze onderneming door middel van Securysat. Deze gebruiksvriendelijke tool is voor ons een grote bijdrage bij het tracken van onze camionetten: we zien hun posities, rijgedrag, brandstofverbruik, …
Het grootste voordeel is dat we in geval van dringende depannages steeds de dichtstbijzijnde collega kunnen verwittigen”



Onze andere oplossingen van Personeelsbeheer
Zie in real time wie uw voertuigen bestuurt en wie de passagiers zijn
Meer weten >Automatiseer de CheckInAtWork-rapportering met Viasat Connect-oplossingen
Weten wat de positie van een werknemer is, hem of haar kunnen helpen of gewoon zicht krijgen op een situatie zijn belangrijk voor human resources
Meer weten >Bespaar kostbare tijd door de mobiliteitspremies van uw werknemers automatisch te berekenen
Automatiseer uw loonadministratie met tijd- en aanwezigheidsregistratie
Meer weten >Zie in real time wie uw voertuigen bestuurt en wie de passagiers zijn
Meer weten >Weten wat de positie van een werknemer is, hem of haar kunnen helpen of gewoon zicht krijgen op een situatie zijn belangrijk voor human resources
Meer weten >Automatiseer uw loonadministratie met tijd- en aanwezigheidsregistratie
Meer weten >Automatiseer de CheckInAtWork-rapportering met Viasat Connect-oplossingen
Bespaar kostbare tijd door de mobiliteitspremies van uw werknemers automatisch te berekenen