Elke sector heeft zijn eigen specifieke karakter. Maar sommige sectoren zijn delicater dan andere en vereisen een vlekkeloos professionalisme … Dat is zeker ook het geval voor het vervoer van PBM’s!

Bent u actief in de sector van het vervoer van personen met een beperkte mobiliteit (PBM)? Dan weet u als geen ander dat alles perfect moet zijn: van de wachttijd tot het afzetten op de bestemming, maar ook het ophalen, het traject en soms zelfs het wachten bij een tussenstop (in het ziekenhuis, om een boodschap te doen, …). Deze passagiers hebben dan ook een betrouwbare en veilige begeleiding nodig. Of de interventie nu gepland is of niet, uw dienstverlening moet steeds onberispelijk zijn.

Digitale oplossingen voor meer efficiëntie

Uw activiteiten vragen om een nauwgezette planning en een optimaal beheer van uw wagenpark. Zo moet u het juiste voertuig – qua beschikbaarheid en kenmerken – aan de juiste opdracht kunnen toewijzen. U moet er bovendien over waken dat uw chauffeurs hun taken correct uitvoeren. Bij elke interventie staat uw professionalisme op het spel … Het ‘goed doen’ volstaat echter niet, u moet het ook bewijzen! De familieleden van de vervoerde personen willen er uiteraard zeker van zijn dat alles volgens plan verloopt. Ze moeten in real time gerustgesteld worden, ongeacht de moeilijkheden ter plaatse. Net daarom hebt u er alle belang bij om zich uit te rusten met performante technologische tools die u in staat stellen om aan deze eis te voldoen.

Hoe verloopt het vervoer van mijn vader?

Aan de andere kant van de lijn wil de familie weten of uw interventie goed verloopt. Het antwoord mag niet op zich laten wachten: u moet hen meteen zekerheid bieden! Dankzij innovatieve oplossingen voor de geolokalisatie van voertuigen kunt u voortaan nauwkeurig communiceren met uw klant. U kunt hem of haar geruststellen en zelfs informatie geven over het tijdstip en de plaats van aankomst. En bij problemen of vertragingen? Ook dan kunt u de familie of het gespecialiseerde opvangcentrum inlichten. U behoudt de controle over uw prestaties en de situatie. Autopech? Uw wagenparkbeheerder kan onmiddellijk de meest aangewezen oplossing uitwerken. Op die manier vermindert u de onzekerheid en verhoogt u dus uw reactievermogen om een dienstverlening van topkwaliteit te garanderen.

Altijd verbonden met het terrein

Een ongeval op de weg, een probleem met de vervoerde persoon, een vertraging tijdens de dienstverlening, … Er kan altijd iets onverwachts gebeuren. Maar u moet snel kunnen reageren. Hoe dan? U moet hiervoor voortdurend informatie ontvangen van het terrein. U moet bijvoorbeeld de locatie van uw voertuigen kennen. Dat is van cruciaal belang en perfect mogelijk dankzij een ingebouwde telematicabox. Maar u moet ook in contact blijven met uw mobiele teams. Rust uw mobiele personeel daarom uit met autonome geolokalisatietrackers. Die zijn discreet, licht en performant en bieden u betrouwbare en nauwkeurige informatie over uw medewerkers op het terrein. Dat is heel handig als uw chauffeur bijvoorbeeld zijn voertuig moet verlaten om de vervoerde persoon te vergezellen. De tracker beschikt ook over waarschuwingen voor geïsoleerd personeel (DATI), een SOS-functie in geval van gevaar en knoppen voor het begin/einde van de opdracht om uw interventies beter te kunnen opvolgen. Resultaat? U behoudt de controle over het verloop van de toevertrouwde opdrachten en kunt uw klanten te allen tijde geruststellen.

Gerelateerd nieuws

05/02/2024
Het jaar 2024 belooft belangrijke ontwikkelingen te brengen op het gebied van wagenparkbeheer. Volgens onze prognoses zal het een beslissend jaar worden dat…