Vraag een voorstel aan
Bestand

Uw CheckInAtWork-aangiftes? Kinderspel ...

Deel dit artikel:

Wat als uw arbeiders zichzelf dagelijks en automatisch konden registreren bij de RSZ? Dat kan dankzij mobiele registratieoplossingen. Op die manier wordt de CheckInAtWork-verplichting kinderspel ...

Bent u aannemer in België? Maak dan gebruik van digitale technologie om u te verlossen van de CheckInAtWork-vereisten. Eenvoudiger kan deze verplichting haast niet worden!

CheckInAtWork is een wettelijke verplichting om de aanwezigheid van arbeiders op alle werven (vanaf een bedrag van 500.000 euro exclusief btw) in België te registreren bij de sociale zekerheid (RSZ). U weet beter dan wie ook hoe vervelend die klus is! Het goede nieuws? De technologie staat tot uw dienst om deze procedure te automatiseren ...

Van de werf naar de RSZ dankzij een badge

Uw administratieve afdeling is niet aanwezig op de werven. Ze moet echter wel dagelijks de aanwezigheid van de arbeiders verwerken om in orde te zijn. Worden de voorafgaande aangiften aan de RSZ nog steeds ‘met de hand’ gedaan? Dat is een enorm tijdverlies dat echter kan worden vermeden. De technologie biedt u immers verschillende oplossingen om uw werknemers rechtstreeks te laten prikken. Het voordeel? Zodra ze zich als aanwezig hebben aangemeld, wordt de informatie rechtstreeks doorgegeven aan de databank van de sociale zekerheid. Ze kunnen prikken:

  • In voertuigen en machines die zijn uitgerust met een gps-tracker en een badgelezer. Uw personeelsleden – chauffeurs en passagiers – kunnen zich eenvoudig aanmelden via deze lezer wanneer ze op een werf aanwezig zijn. Hun aanwezigheid wordt automatisch doorgegeven aan de RSZ. Sommige modellen kunnen zelfs verhinderen dat het voertuig start zonder identificatie van de bestuurder.
  • Op de werf via de installatie van een mobiele prikklok. Elke arbeider identificeert zich met zijn badge en de CheckInAtWork-aangifte wordt in real time en zonder verdere actie uitgevoerd.
  • Aan de hand van de planning dankzij een mobiele applicatie. Deze registreert de prestaties van de werknemers die op elke werf zijn ingepland. CheckInAtWork wordt automatisch 15 minuten voor de aanvang van de geplande werkzaamheden uitgevoerd.
  • Via smartphone of tablet door de werfleider of de arbeiders zelf. Ze coderen het begin en het einde van hun dag op de werf in enkele klikken.

Voordelen voor iedereen U hebt het waarschijnlijk al begrepen: alles wordt eenvoudiger dankzij deze innovatieve oplossingen. Uw CheckInAtWork-aangiftes worden echt kinderspel. En iedereen heeft er baat bij:

  • Uw werknemers: zij registreren zich elke dag op een onbetwistbare en heel eenvoudige manier. Dus geen overbodige acties of misverstanden.
  • Uw onderaannemers: ook zij kunnen van deze tijdregistratieoplossingen gebruikmaken door eenvoudigweg hun eigen identificatiebadges te gebruiken wanneer ze hun dag op de werf aanvangen. Alles is onmiddellijk compatibel met de prikklokken.
  • Uw bedrijf: uw beheer wordt uitermate vereenvoudigd, aangezien uw arbeiders de RSZ-verplichting ‘zelf’ vervullen op het moment dat ze prikken. Het is niet nodig om te investeren in materiaal. U hoeft bijvoorbeeld geen extra badges te kopen of te beheren: de systemen werken zowel met ConstruBadges als met LisaBadges. U hebt ook een beter zicht op de planning van de werven, omdat u in real time weet hoeveel werknemers er op elke werf aan het werk zijn.
Terug naar alle artikelen >

Badging en berekening van de werktijd

Bereid automatisch de lonen van uw werknemers voor met tijdregistratie en aanwezigheidsregistratie
Ontdek

CheckInAtWork

Automatiseer CheckInAtWork-rapportage met Viasat Connect-oplossingen
Ontdek

Artikelen in dezelfde categorie

Speciale bouw editie
Bouw
Maak het uzelf als ondernemer gemakkelijk! In de bouwsector werkt het merendeel van het personeel mobiel. Daarom is het administratief beheer daar veel ingewikkelder. Het...
Lees het artikel Arrow link