Vraag een voorstel aan

CheckInAtWork

Automatische aanwezigheidsregistratie op bouwterreinen

Automatiseer de CheckInAtWork-rapportering met Viasat Connect-oplossingen

Wettelijke context

Sinds 2016 is elektronische aanwezigheidsregistratie verplicht bij bouwprojecten van meer dan € 500.000 excl. btw voor elke persoon die actief betrokken is bij de uitvoering op het bouwterrein (arbeiders, veiligheidscoördinatoren,…).

De hoofdaannemer is verantwoordelijk voor de registratie, ook van zijn onderaannemers die op het bouwterrein aanwezig zijn.

De volgende informatie moet uiterlijk bij aankomst op het bouwterrein aan de RSZ worden doorgegeven:

  • Identificatie van de werknemer (rijksregisternummer, INSS-nummer of Limosa-nummer voor buitenlanders)
  • De werkplaats (via het identificatienummer van de werkplaats toegekend door de RSZ)
  • Identificatie van de werkgever (ondernemingsnummer)
  • Datum van inschrijving

De RSZ heeft het CheckInAtWork-portaal en een mobiele applicatie ontwikkeld die specifiek bedoeld zijn voor de registratie van deze aanwezigheden, en heeft deze dienst opengesteld voor derden zoals Viasat om deze aanwezigheidsregistraties te automatiseren via systemen van derden (prikklokken, geolocatiesystemen, enz.).

Het doel is tweedelig:

  • Toezien op veiligheid en gezondheid ter plaatse
  • Strijd tegen zwartwerk en sociale fraude

Antwoord van Viasat Connect op deze wettelijke context

Viasat Connect biedt verschillende oplossingen om deze aanwezigheidsregistratie voor haar klanten en hun onderaannemers te vergemakkelijken

  • Inchecken in voertuigen
    Uw voertuigen zijn uitgerust met een GPS-tag en een badgelezer. Uw CheckInAtWork-aangifte wordt automatisch gedaan wanneer een werknemer “inlogt” in een voertuig dat zich op een bouwplaats bevindt, bepaald op basis van zijn GPS-positie. Onze Mobi-LED lezer biedt vele functies (mobiliteit, werktijdberekening, privéknop,…) om gemakkelijk tot 9 inzittenden in een voertuig te beheren.
  • Badgen op een mobiele prikklok
    Een mobiele prikklok (Punchclock) wordt op uw bouwplaats geïnstalleerd en toegewezen. De CheckInAtWork-verklaring wordt automatisch afgelegd voor elke werknemer die zich met zijn badge identificeert. De mobiele prikklok geeft in real time het begin en het einde van de shifts van de werknemers en onderaannemers door. Het apparaat werkt op batterijen en heeft een batterijlevensduur van een maand.
  • Inchecken op basis van het schema van diensten
    Met de planningstoepassing aidoo kunt u de ingeplande prestaties van elke arbeider op elke bouwplaats registreren.
    De CheckInAtWork-aangifte vindt automatisch plaats 15 minuten voor de aanvang van de geplande diensten.
  • Gebaseerd op een mobiele app
    Met de verschillende Viasat Connect-apps voor smartphones en tablets kunnen uw werknemers en site managers hun shifts registreren. Zodra deze registratie heeft plaatsgevonden, wordt de CheckInAtWork-aangifte onmiddellijk en automatisch voltooid.

Voordelen van CheckInAtWork Viasat Connect

Voor aannemers
De voertuigen zijn uitgerust met een GPS-tracker en een badgelezer. De CheckInAtWork-aangifte wordt automatisch uitgevoerd wanneer een werknemer “badget” in een voertuig dat zich op een bouwplaats bevindt, geïdentificeerd op basis van zijn GPS-locatie.

  • Extreem vereenvoudigd beheer: u hoeft uw onderaannemers niet te beheren, noch alle werknemers in uw software te registreren. Elke onderaannemer geeft zichzelf en zijn werknemers één keer aan, via CheckInAtWork.net
  • Geen extra investering in hardware. Construbadges en Lisabadges zijn compatibel met alle Viasat Connect-oplossingen
  • Betere zichtbaarheid: via de site planning view kunt u onmiddellijk zien hoeveel arbeiders er bezig zijn op elke site, uw eigen werknemers en de onderaannemers
  • Foutrapporten worden in real time verstuurd naar de verantwoordelijken van de personen “in fout”
  • Managers beschikken over een overzicht van aanwezigheidsverklaringen per dag

Voor onderaannemers

  • Vereenvoudigd beheer: u hoeft zich niet te registreren bij uw opdrachtgever. Uw werknemers hoeven alleen hun eigen identificatiebadge te gebruiken wanneer ze hun dag op een bouwplaats beginnen.
  • Geen specifieke investering: elke aannemer gebruikt de Construbadges of Lisabadges van zijn werknemers. Ze zijn automatisch compatibel met alle aannemers en bouwplaatsen die met Viasat Connect uitgerust zijn.
  • • Site visibility: aanwezigheidsregistraties worden beschikbaar gesteld als site planning en als rapporten om de loonlijst te beheren, afwezigheden te verwerken, overuren, vooruitgangsrapporten,…

Onze artikels

Concrete cases gelinkt aan onze oplossingen

Wat onze klanten vinden van Viasat Connect Belgium

Onze andere oplossingen van Personeelsbeheer