Hoe de juiste werknemer toewijzen aan de juiste opdracht op het juiste moment? Het is een vraag die de complexiteit samenvat van de planning van de opdrachten van uw teams op het terrein …

De tijd waarin de planning en de opdrachten van de technici op een groot bord aan de muur werden opgehangen, is al lang voorbij. Papier heeft al lang plaatsgemaakt voor Excel. Maar ook deze optie heeft haar beperkingen: geen meldingen, geen verbinding met het terrein noch workflow- of standaardiseringmogelijkheden van de processen. De planning van de interventies van uw mobiele teams is nochtans van cruciaal belang voor de goede werking van uw bedrijf. De grote uitdaging? Uw middelen efficiënt en in real time kunnen toewijzen.

De planning: altijd een huzarenwerk

De planning is een zeer specifieke taak die het beheer van heel wat parameters en gegevens impliceert: de plaats waar de technici zich in real time bevinden, hun beschikbaarheidsrooster en hun expertise, de aard van de uit te voeren interventies, de urgentie en de duur van de opdrachten, het wegverkeer en de reistijden, … Maar ook de mogelijkheid om de onderdelen voor te bereiden en te plannen die nodig zijn voor een interventie en de opvolging na de interventie. En dan hebben we het nog niet over onvoorziene omstandigheden: van onverwachte afwezigheden tot autopech en spoedopdrachten. Hebt u geen duidelijk zicht op wat er op het terrein gebeurt? Dan zult u het ongetwijfeld moeilijk hebben om uw klanten tevreden te stellen en de productiviteit van uw teams te verhogen …

Wanneer technologie alles vereenvoudigt …

Stelt u zich eens een web- en smartphoneapplicatie voor die de ultieme planningtool is. Een technologische assistent in de palm van uw hand, waarmee u:

  • De agenda (dag, week, maand) van uw technici kunt opstellen door regelmatige interventies en dringende opdrachten te combineren in functie van hun profiel, uurrooster, afwezigheden, …;
  • Een dringend verzoek van een klant kunt toewijzen op basis van de beschikbaarheid en vaardigheden van uw werknemers, maar ook op basis van hun geolokalisatie in real time;
  • De werklast van uw technici eerlijk kunt verdelen en de vertragingen en de voortgang van de prestaties kunt opvolgen ten opzichte van de oorspronkelijke planning;
  • Onmiddellijk schema’s kunt reorganiseren na de onverwachte afwezigheid van een technicus;
  • In real time en met meldingen de planning kunt meedelen op de smartphone of tablet van uw teams op het terrein.

Een positieve spiraal

Technologie is uw gedroomde bondgenoot voor een efficiënte planning. En daar hebben zowel uw bedrijf als uw werknemers en uw klanten alle baat bij. Een digitale tool waarmee u de arbeidstijd van uw technici kunt optimaliseren rekening houdend met alle bestaande beperkingen om zo het aantal uitgevoerde interventies te verhogen. De voordelen voor u:

  • Een verhoging van uw omzet;
  • Meer flexibiliteit en veerkracht van uw bedrijf;
  • Betere werkomstandigheden voor uw teams op het terrein;
  • Een hogere klantentevredenheid op lange termijn.

Stuk voor stuk voordelen die elkaar stimuleren en de sleutel tot succes worden voor uw bedrijf!

Gerelateerd nieuws

05/02/2024
Het jaar 2024 belooft belangrijke ontwikkelingen te brengen op het gebied van wagenparkbeheer. Volgens onze prognoses zal het een beslissend jaar worden dat…