Vraag een voorstel aan

Métiers

Personenhulp

Thuiszorg, persoonlijke diensten, maaltijden aan huis, huishoudsters, verzorgsters

Digitalisering ten dienste van thuiszorgondernemingen, maaltijdbezorgers, huishoudhulpen, zorgassistenten

Verpleegkundigen, zorgassistenten, huishoudelijke hulpen verrichten diensten bij cliënten of patiënten thuis, soms met de voertuigen van de organisatie. De levering en organisatie van thuiszorgdiensten is een zeer belangrijke kostenpost: loonkosten, brandstof, onderhoudskosten, voertuigen, reiskosten, administratie, …

Hoe kunnen we de interventies en verplaatsingen van het personeel het best plannen om de rondes te optimaliseren naar gelang van de beschikbaarheid en de spoedgevallen? Hoe controleer je diensten, overuren en verkrijg je onweerlegbare bewijzen van bezoeken aan sites? Hoe kan een snelle en nauwkeurige facturering van geleverde diensten worden gewaarborgd? Hoe kan de teamadministratie zoveel mogelijk worden geautomatiseerd: berekening van salarissen, overuren, toelagen, socialezekerheidsvergoedingen?

Hoe werkt het?

  • Het schema
    De weekplanning wordt doorgestuurd naar de smartphone van de verzorger of de thuisverpleegster. Aanpassingen van de dienstregeling (annulering van diensten, extra diensten, …) worden in real time doorgegeven via mobiele netwerken. De planning wordt vervolgens in real time bijgewerkt op basis van de uitgevoerde of in uitvoering zijnde diensten.

  • Geolokaliseerd aanwijzen
    De familie/sociale hulpverlener ontvangt real-time wijzigingen in hun schema op hun smartphone via mobiele netwerken
  • Benefitscodering
    Bij de patiënt thuis kan de verzorger/verpleegster coderen wat zij heeft gedaan, alsook de verplaatsingen die zij voor rekening van de patiënt maakt (boodschappen, …)
  • Het webplatform biedt ook
    Real-time monitoring van de locatie van providers en automatische consolidatie van service rapporten

Welke technologie op de grond?

  • Het webplatform biedt ook
    – Real-time toezicht op de voortgang van de diensten van de dag.
    – De mogelijkheid om technici te lokaliseren aan de hand van hun voertuig of smartphone.
    – Real-time beschikbaarheid van gegevens die nodig zijn voor facturering (met de mogelijkheid van integratie met interne factureringssystemen).

  • De Android-smartphone of -tablet.
    Compatibel met NFC- of barcodelezers om apparatuur te identificeren en de voorraad onderdelen/verbruiksgoederen te beheren
  • .

De voordelen van de oplossing

  • Efficiëntie en productiviteit van de leverancier optimaliseren
  • Het elimineren van papieren rapporten
  • Beveiliging van leveranciers in het veld
  • Verbetering van de kwaliteit van de geleverde dienst
  • De vereenvoudiging van de administratie