Vraag een voorstel aan

Métiers

Hulp aan ondernemingen

Papierloze digitalisering in de dienstensector

Voordelen voor zakelijke diensten

Dienstverlenende bedrijven zijn onderhevig aan toenemende en wereldwijde concurrentie. Hierdoor komen de marges onder druk te staan. Differentiatie wordt van vitaal belang. De diensten worden op het terrein van de klant uitgevoerd door mobiele teams, eventueel met een voertuig. De diensten en de organisatie van de diensten vormen een zeer belangrijke kostenplaats: lonen, brandstof, onderhoudskosten, voertuigen, reiskosten, administratie, enz.

Hoe kunnen de diensten van de teams het best worden gepland om de verplaatsingen te optimaliseren naar gelang van de beschikbaarheid, de klantenservicecontracten en de noodgevallen? Hoe kan worden gezorgd voor een snelle, transparante en nauwkeurige facturering naar gelang van de duur van de diensten en de aan de diensten gekoppelde dienstverleningscontracten? Hoe kan de administratie zo veel mogelijk worden geautomatiseerd: berekening van salarissen en overuren, reiskosten?

Hoe werkt het?

  • Het schema
    De dispatcher bereidt de personeelsplanning voor, rekening houdend met de beschikbaarheid (vakantie, ziekte, herstel…). Het wordt dan automatisch verzonden naar de smartphone van het schoonmaakpersoneel
  • Geolokaliseerde planning.
    De oppervlaktetechnicus ontvangt zijn planning, evenals eventuele last-minute wijzigingen via het mobiele netwerk. Hij voert zijn geolocatie check-in en check-out ter plaatse uit, via het lezen van een QR-code (of een NFC-tag) die bij de klant is geplaatst
  • Foto’s
    Ter plaatse kan het schoonmaakpersoneel eventuele problemen registreren door een foto te nemen die automatisch aan de dienst in uitvoering wordt gekoppeld. Ze kwalificeren hun dienst ook als ze hem sluiten
  • Het webplatform biedt ook
    Real-time tracering van personeel en dienstlocaties en consolidatie van dienstrapporten

Welke technologie op de grond?

  • Het webplatform biedt ook
    – Real-time toezicht op de voortgang van de diensten van de dag.
    – De mogelijkheid om technici te lokaliseren aan de hand van hun voertuig of smartphone.
    – Real-time beschikbaarheid van gegevens die nodig zijn voor facturering (met de mogelijkheid van integratie met interne factureringssystemen).

  • De Android-smartphone of -tablet.
    Compatibel met NFC- of barcodelezers om apparatuur te identificeren en de voorraad onderdelen/verbruiksgoederen te beheren
  • .

Voordelen van de oplossing

  • Efficiëntie en productiviteit van de leverancier optimaliseren
  • Het elimineren van papieren rapporten
  • Beveiliging van leveranciers in het veld
  • Verbetering van de kwaliteit van de geleverde dienst
  • De vereenvoudiging van de administratie (salarisadministratie en facturering)